فلاسك تبليغاتي

هداياي تبليغاتي هيديكا

فلاسك تبليغاتي

 

فلاسك، ظرفي است كه مايعات يا گازها را گرم يا سرد نگه مي‌دارد.

پيشينه

نخستين فلاسك خلاء توسط سر جيمز دوار فيزيكدان و شيميدان اسكاتلندي در سال ۱۸۹۲ ساخته شد. نخستين توليد تجاري آن در سال ۱۹۰۴ توسط شركت آلماني ترموس GmbH انجام شد. اين ظرف ترموس يا فلاسك دوئر هم ناميده مي‌شود.

ساختار

يك فلاسك تبليغاتي خلاء كاربردي، يك بطري شيشه‌اي، فلزي يا پلاستيكي با ديواره‌هاي ميان‌تهي است كه فضاي باريك ميان ديواره‌هاي دروني و بيروني از هوا خالي شده‌است. همچنين مي‌توان آن‌ها را دو بطري با ديواره‌هاي نازك درنظر گرفت كه يكي درون ديگري جا مي‌گيرد و در سر فلاسك به هم محكم شده‌اند.

استفاده از خلاء مانع از انتقال گرما از طريق رسانايي يا همرفت مي‌شود. گرمادهي تابشي را نيز مي‌توان با بهره از روكش‌هاي بازتابنده(مانند نقره‌پوش كردن) در رويه‌ها مي‌توان به حداقل رساند.

محتويات فلاسك با ديوارهٔ دروني به تعادل گرمايي مي‌رسند؛ ديواره كه نازك است و ظرفيت گرمايي پايييني دارد، گرماي زيادي را با محتويات مبادله نخواهد كرد، هرچند بر دماي محتويات كمي اثر مي‌گذارد. در دمايي كه فلاسك‌هاي تبليغاتي خلاء استفاده مي‌شوند(معمولاً پايين‌تر از دماي جوش آب) و با كاربرد پوشش‌هاي بازتابنده، انتقال فروسرخ (تابشي) كمي انجام مي‌شود.

همچنين فلاسك بايد دهانه‌اي براي افزودن و ريختن محتويات داشته باشد.

كاركرد

با توجه به قوانين ترموديناميك، اشياي گرم با انتقال گرماي خود به محيط اطرافشان، سرد و اشياي سرد با گرفتن گرما از محيط پيرامون خود گرم مي‌شوند. اساس كار فلاسك، جلوگيري از جريان يافتن گرما از خارج به درون ظرف و يا از درون ظرف به خارج از آن است. حال آن كه گرما به سه روش از جايي به جاي ديگر جريان مي‌يابد. اين سه روش عبارتند از:

هدايت يا رسانايي همرفت تابش

از آنجا كه فلاسك ديواره‌اي از جنس شيشه دارد و شيشه ماده‌اي عايق است، گرما از راه رسانايي جريان پيدا نمي‌كند. همچنين وجود خلاء در فاصله بين دو جداره، از جريان يافتن گرما به صورت همرفت جلوگيري مي‌كند. همچنين پوشش نقره‌اي داخل ظرف از جريان انتقال به صورت تابش جلوگيري مي‌كند. در نتيجه اين ظرف مي‌تواند مواد گرم و سرد را براي زماني طولاني بدون آن كه دماي آنها تغييري كند، در خود نگه دارد. آن چيزي كه اين ويژگي فلاسك تبليغاتي را در پي دارد، نخست جلوگيري خلاء از جريان گرما از راه همرفت و سپس هدر نرفتن گرما به دليل سطح بازتابندهٔ ديواره است.

بنابراين يك هديه تبليغاتي مناسب بايد داراي اين ويژگي ها باشد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.